zaterdag 31 mei 2014

haken, spelen en opruimen...

Na een aantal weken niet te hebben geblogd, even weer tijd maken. Ik zit echt niet stil maar soms is er zoveel te doen dat ik eigenlijk nauwelijks tijd maak voor de computer. Er wordt veel gespeeld nu het mooie weer is gekomen, niet alleen buiten maar ook binnen wordt de boel vaak op de kop gezet. Dat is wel erg gezellig maar soms wordt ik er een beetje gek van, altijd het op-geruim. Soms denk ik dat hoe meer zooi ze maken, hoe lekkerder ze spelen, niet steeds tussendoor hoeven opruimen maar op het einde van de dag. Dat dat lang niet altijd zo werkt, weet ik ook wel. Maar als ik de ramen aan het lappen ben, let ik er echt niet op of de kinderen wel hun eerste speelgoed opruimen voordat ze iets anders pakken. Tja, het lot van de moeder zeker…


Gelukkig wel tijd om te haken, dus ik heb weer wat aan mijn deken verder kunnen haken. Nu ben ik er eigenlijk ook wel klaar mee. Het idee van iedere week een paar toeren had ik al losgelaten, en ik vind dat de deken eigenlijk wel zo de goede lengte heeft bereikt. Niet dat het aantal toeren precies dat is van de crochet along 2014. Maar voor mij is dit goed. Ik ben er superblij mee, en mijn kinderen ook. De jongste was een aantal dagen ziek en lag het liefst onder de haakdeken zoals ze zelf zei. En mijn dochter van vijf wilde ook graag met de deken op de foto. Dus genieten we er allemaal van!


De rand van de deken moet ik nog afhaken, ben wel begonnen met een rand van halve stokjes maar die wil ik nog breder hebben. Ook merk ik dat mijn deken lang niet helemaal recht loopt, maar het valt me toch reuze mee hoe het wordt met de rand eromheen. En tja, ik denk dat toch maar; handwerk is ook niet iets wat steek voor steek perfect hoeft. Voor mij was deze grote lap al een overwinning! De rust van het haken aan een groot werkstuk heeft me ook goed gedaan, dus ik ben al bezit met plannen voor een nieuwe deken.. later vervolgd…



Verder ben ik alvast begonnen met een kadootje was onze kinderen mogen geven bij het afsluiten van het schooljaar aan de juffen. Ik vind het als juf zelf altijd leuk om als iemand iets geeft te merken dat er moeite voor is gedaan, of dat het iets persoonlijks is. Dus ik maak zelf ook meestal de kadootjes voor de juffen zelf. Dit jaar een bloemenbroche met een zelf gemaakt label eraan. Mijn zus is helemaal fan van knutselen met papier, en ze nodigt me af en toe uit om samen wat te maken. Ik was met het bloemen haken begonnen, dus kon precies in de goede kleuren de labels erbij maken. Leuk om te doen! En erg fijn dat ze tegen het einde van het schooljaar klaar liggen! Alleen de brochespeldjes moeten er nog achter..


Fijn weekend allemaal, 
groetjes Willemien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten