zaterdag 10 mei 2014

Moederdagkadootje

Nu mijn moederdagkadootje voor mijn eigen moeder vandaag gegeven is, kan ik het ook op mijn blog laten zien. Mijn moeder heeft haar woonkamer in wit/grijs/naturel kleuren. Ze is dol op brocante en daarom maakte ik een tasje van een oud gehaakt kleedje. Helemaal in stijl.  Gewoon om aan een kastknop te hangen. Ze vond het leuk en ik had plezier bij het maken, wat wil je nog meer!
 

Bij een winkel hier in het dorp vond ik een zakje met de hartjes, waarvan ik er eentje aan het tasje hing. Er waren er met verschillende teksten maar deze vond ik leuk aan het tasje. Aan de rand van het hart stikte ik een label tussenuit, het is een opgedrukt label. Ik gebruik het alleen op dingen die ik naai waarvan ik verwacht dat het niet veel gewassen zal hoeven worden, want mijn eigen ervaring is dat dit label niet mooi blijft in de was… Maar het staat wel leuk zo tussen de naad.


Van een wit keperbandje maakte ik een stuk lint, het vast al eerder op andere blogs voorbij gekomen maar ik vind het nog altijd erg leuk om te doen. Bij een bruiloft of een geboorte maar ook op gewone pakjes kan je zo toepasselijke teksten op het lint maken. Ik strijk de tekst met transferpapier van de Hema op het lint. Echt een aanrader, het werkt heel makkelijk!

 

In het pakje zit overigens een doosje chocoladebloemen die mijn jongste dochter erg leuk vond om aan oma te geven. Het papier is een bladzijde uit de Flow. Eerder vond ik het zo jammer om tijdschriften aan stukken te scheuren maar als ik zie hoe snel je een stapel tijdschriften hebt liggen, en hoe leuk de pagina's vaak zijn om als inpakpapier te gebruiken of om mee te knutselen,
Tja ik ben toch overstag gegaan, en het is altijd leuk om te merken dat de ontvanger ziet dat het geen standaard inpakpapier is…

groetjes Willemien



2 opmerkingen: