dinsdag 6 mei 2014

Een shirtje uit de voorraad lappen die ik heb liggen…

Nu de meivakantie de tweede week in is gegaan, en onze kinderen hun twee weken vakantie erop hebben zitten, heb ik tijd om lekker overdag achter de naaimachine te kruipen. Heerlijk rustig in huis en met de kinderen thuis komt het er bij mij echt veel minder van, nou ja, overdag dan.
 Zo kwam dit shirtje uit mijn voorraad stoffen vandaag af. Wat is het lekker als je niets hoeft te kopen, maar voor je kast gaat zitten, lapjes bij elkaar zoekt en aan de slag kan gaan! Omdat mijn jongste dochter maat 98 draagt, is het ook leuk naaien, snel klaar en geen grote lappen! En weer een klein plekje voor een nieuwe lap in de kast...

 

De stof kocht ik een jaar geleden in Oostkapelle, bij Bernadien, een heerlijke winkel, vol lappen, fournituren, handwerkwinkel met wol en katoen ineen, en ook nog kleding voor jezelf… Ik heb alvast mijn man voorbereid dat ik, ondanks we niet in Zeeland kamperen dit jaar, ik toch ECHT wel HEEL GRAAG deze zomer een dagje Oostkapelle (lees Bernadien…) wil doen….

In de afgelopen week at ik samen met mijn oudste dochter spareribs, zomaar op een doordeweekse dag met z'n tweetjes uit eten. Het was erg gezellig, we aten lekker, en hadden tijd om lekker te kletsen. Ik vond dat zij dit echt verdiende, ze heeft de laatste tijd haar cijfers op school mooi opgehaald, een smakelijke beloning dus! Wat is het fijn om echt de tijd voor elkaar te hebben, te kletsen, te lachen en te laten merken dat je trots op je kind bent. Ik zou wel met alle vier onze kinderen regelmatig zo'n moment willen hebben. Nu lunch ik wel vaker met mijn jongste dochter als de anderen op school zijn. Maar de middelste twee komen er eigelijk bekaaid vanaf. Ik merk dat zij het op hun manier echt waarderen als je ruim de tijd neemt om ze 's avonds in bed te leggen, badderen, voorlezen, kletsen, bidden en knuffelen. En dan niet twee kinderen tegelijk in bed leggen, wat ik ook wel eens doe, de meiden tegelijk. Maar echt een ruim half uur per kind. De anderen stuur ik dan ook consequent weg als ze iets komen vragen, Nee, nu heb ik even geen tijd voor jou! 
Duidelijk maar ook zij krijgen hun eigen half uur mama-alleen-tijd!


Terwijl ik verder haak aan mijn deken, maak ik ook nog wel eens iets anders. Ik kan gewoon niet met 1 ding tegelijk bezig zijn, dan wordt ik er zat van. Dus heb ik mijn doosje met speldjes materialen tevoorschijn gehaald en lekker wat speldjes gemaakt. Met twee meiden die speldjes dragen, is dat echt geen overbodige luxe, en ik vind de speldjes die je in de winkels koopt echt vaak prijzig!


Ik hoop op nog heel wat lekkere naai en vakantie-uurtjes deze week! 
groetjes Willemien

1 opmerking:

  1. Te leuk, wauwiiii dat shirtje, echt te gek. Lekker bezig deze week

    BeantwoordenVerwijderen