vrijdag 28 maart 2014

Topjes voor bijna niks, gezonde boodschappen en het haar eraf!

Na een heerlijke dag waarbij ik lunchte met een vriendin die me verwende met een superleuk kadootje, ben ik lekker achter de naaimachine gekropen.
Ik liet haar vandaag al trots mijn nieuwste stofjes zien waarvan ik van plan was om een topje voor mijn middelste dochter te maken. En het is niet 1 topje geworden maar terwijl ik alles bij elkaar zocht, bedacht ik dat het best twee topjes konden worden. Dus nu hebben alle twee mijn jongste dochters er eentje. Ik heb de een wat groter gemaakt dan de ander want er zit ruim twee jaar tussen de meiden. En ik ben er blij mee! Beide stofjes kocht ik voor 2,15 euro  per lapje, en het kant en blauw-witte rozen band had ik nog liggen… Dat is leuk naaien!!

 

Gisteren deed ik al uitgebreid de boodschappen voor deze week, en wat is het heerlijk boodschappen doen als je bewust op suikervrije artikelen let. Ja, ik weet dat er wel suikers in fruit zitten, maar die suikers eten we wel… Ik had echt maar 1 zak chips, verder vooral groente, fruit, noten, zaden, vlees en vis. Wat een rijke band was dat vol met lekkers. Ik geniet daar echt van, en als ik dan zoals vandaag een soepje van bleekselderij sta te maken, zonder pakjes en zakjes, dan ben ik echt blij dat we de keus hebben gemaakt om gezonder te gaan leven. We vinden het allebei fijn, en merken ook dat onze kinderen niet meer vragen om snoep, nou ja, bijna niet meer. En dat als we zeggen dat bijvoorbeeld 1 bakje chips genoeg is, dat ze dat dan makkelijker accepteren. Dat had ik van tevoren niet bedacht, maar door het volkoren brood, de fruit en groenten die we ze meer geven en ik zal maar zeggen het volwaardiger voedsel, hebben ze minder behoefte aan snoep. De suikers die ik ze wel geef, komen vooral uit honing. Maar dit doen we ook niet onbeperkt, wel door bijvoorbeeld yoghurt of thee.
En eerlijk is eerlijk, op brood mogen ze nog wel hagelslag, nutella en er staat nog een pakje gestampte muisjes. Met vier kinderen is het voor mij financieel niet haalbaar om zulk broodbeleg iedere week bij een natuurvoedingswinkel te kopen. Dus helemaal suikervrij zijn zij niet. Ik eet het zelf overigens niet.


Vandaag was ook mijn thuiskapper er, altijd fijn om even tijd voor jezelf te hebben terwijl je lekker met de kapper kletst en zij ervoor zorgt dat je er  weer mooi bijloopt. Ik werd in de kleur gezet, en de jongste drie werden geknipt. Bij mijn een na jongste dochter ging er een heel stuk af, dat wilde ze graag. En het is een heerlijk fris koppie geworden. Wat valt dat haar weer mooi, zo'n stuk korter, ik schat dat het wel is gehalveerd!!


Fijn weekend allemaal! groetjes Willemien



Geen opmerkingen:

Een reactie posten