zondag 6 april 2014

Suikervrije taarten bakken, een dubbele verjaardag,  en een heerlijke dag met haken en voorlezen…


Afgelopen week werden mijn man en jongste dochter samen 40 jaar. Eviann werd drie, wat heerlijk om dat te worden, en bewust een jarige jet te zijn! Ze leefde er echt naartoe en vond het erg leuk dat ik taarten bakte en de verjaardag voor bereidde. De taarten moesten voor het eerst suikervrij zijn vond ik. En dat was nog een opgave, tjonge wat vond ik het lastig. De brownies die we al vaker suikervrij aten zijn wel erg lekker  maar andere dingen die ik bakte mislukten stuk voor stuk. Ik moet echt iets overwinnen om weer met het bakken te beginnen, en dat terwijl ik echt wel 2 of meer baksels per week uit de oven liet komen toen we nog suiker gebruikten. Nu had ik in een tijdschrift een 'vergeten appelen' taart gevonden die maar 100 gram suiker nodig had, die suiker heb ik vervangen door kokosbloesemsuiker en dat is wonderwel gelukt! Volgende keer doe ik er meer appel in, en iets korter in de oven, en dan denk ik dat het nog lekkerder wordt. Nu was het ietwat droog, maar de appels gaven een heerlijk zoete smaak! en een lekkere dot slagroom, gezoet met wat honing doet wonderen…..


De dag zelf was een lekker ontspannen dagje met niet al teveel bezoek, en ik moest er echt even aan denken om wat foto's te maken, deze is leuk gelukt, en het blijft speciaal om man en dochter op dezelfde dag jarig te hebben! Dat komt ieder jaar op de foto's terug… Ze paste haar verjaardagsjurk van vorig jaar nog goed, ik heb het wat op geleukt met kant en band, volgend jaar maak ik weer een echt nieuwe verjaardagsjurk voor haar….


Vandaag hadden we een dag met uitrusten en genieten. Ik ben klaar met de omslagdoek die ik haakte voor ons nichtje die ook bijna drie jaar wordt. Ze heeft de kleuren vorige week zelf gekozen, en het is een vrolijk geheel geworden! Het zal wel schattig staan als Eviann en zij hun sjaal/omslagdoek allebei om hebben! Fijn dat het klaar is, kan ik dat van mijn lijstje afstrepen...


Daarna heb ik de toeren voor de crochet along 2014
gedaan, ook weer lekker om te doen, ik heb nog wel heel wat draadjes om af te hechten, het haken vind ik leuker om te doen dan de afwerking. Maar ik denk dat ik deze week wel tijd kan vinden om een heleboel weg te werken.Ik ben nog steeds erg blij met de kleuren, en er is deze week een heleboel nieuwe katoen binnen gekomen, dus ik kan volgens mij met wat ik nu in mijn haakmand heb, de deken afmaken. Er zit dan voor een aardig bedrag in, overigens.



Na het haken was het tijd om even lekker naar buiten te gaan, en toen we weer binnen kwamen heb ik een poos zitten voorlezen uit het muizenhuis. Een erg leuk voorleesboek. De komende vakantie hoop ik met de kinderen naar de tentoonstelling in kasteel Groeneveld te gaan. Ze genieten er van het boek, wat trouwens een van de kadootjes voor Eviann was.


fijne week weer! groetjes Willemien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten