zaterdag 22 maart 2014

Over yokidrink, 

vrijdagavond opblijfavond en een nieuwe aanwinst….


Vandaag ontdekte Giulia een nog niet opgeruimde fles yokidrink in de voorraadkast. Met glim-ogen kwam ze zeggen terwijl we de tafel dekten voor het eten dat die fles er nog stond. En hoe dat toch kon…na zoveel weken geen suiker. Natuurlijk wist ik wel dat we nog een fles yoki hadden staan, maar ik had hem inderdaad nog niet opgeruimd. Ze dronk tot een paar weken terug iedere dag een glas yoki, terwijl wij verder allemaal halfvolle melk drinken. Ik was echt in de veronderstelling dat ze echt geen melk lustte. Tot op een dag bleek dat ze dat prima lust, en er dus geen echte reden meer was voor de yoki.  Maar ja, wel heel lekker natuurlijk als je er zoveel van houdt. Door onze keus voor suikervrij, was ze al een aantal weken aan de melk. En toen kwam de grote vraag: Of ze dan nu wel die fles nog leeg mocht drinken…( ja, een glas per dag…) Nou, met een snik kwam het eruit, Ja ze wilde HEEL graag die yoki, nou, zei ik, toe maar dan. Het geluk op het kleine meisjes gezichtje, eigenlijk ontroerend, en ik denk dat ik haar niet blijer had kunnen maken….
Toch bevalt het suikervrije ons erg goed. We merken dat de kinderen meer eten, niet meer om snoep vragen, en als ze iets lekkers krijgen, accepteren ze ook dat het vaak iets gezonds is. (komkommer, appel, rijstwafel met smeerkaas..)

Gisteravond was het voor onze kinderen hun wekelijkse opblijfavond. Meestal maken we er een avond met spelletjes of knutselen van. En omdat papa een avond moest 'werken' (lees opera bezoeken en uit eten..) had ik bedacht om met ze te gaan naaien. Eerst lapjes gekocht bij een gezellig stoffenwinkeltje waar ik vroeger zelf een zaterdagbaantje had, en daarna aan de slag. Zorgenvriendjes wilden ze maken, net als in de reclame op tv. Een rits als mond, en je schrijft je zorgen op een briefje, dan eet het vriendje je zorgen weg, het was een heerlijke opblijfavond zo! Na het naaien werd er nog voor oma geknutseld, die wordt binnenkort 60.


Toen ik de jongste meisjes nog even op de wc zette aan het eind van de avond toen ik zelf naar bed ging, keek ik in een van de bedden waar het zorgenvriendje lag, maar het lag er niet meer. Vanochtend bleek dat ze haar zelf bedachte vriendje te eng vond, de wenkbrauwen waren zo boos…. toch fijn dat we dan een tornmesje kunnen pakken en het boze eraf kunnen halen! En nu ging haar vriendje mooi wel het bed mee in vanavond! En de eerste briefjes zijn geschreven. Of we maar weer snel in IJsselmuiden kunnen gaan wonen, zodat Giulia weer met haar vriendinnetje kan spelen. Tja, sommige zorgen zullen helaas blijven, ook al eet je zorgenvriendje ze op. Sorry Giulia!


Een nieuwe aanwinst is mijn biaisband maker, heel handig maak je zelf van stof biaisband. En dat gebruik ik vaak omdat ik vaak als kraamkadootje slabbetjes naai. En als je een bijpassend biaisband wil, is het zo gepiept, vooral als je meteen na het vouwen je strijkijzer over de vouwen heen haalt. Het was niet goedkoop vond ik (14,95)  maar ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben!

 

Vandaag had ik een fijne hulp die de jongste twee meiden lekker kwam vermaken, eerst naar de kinderboerderij en daarna nog spelletjes doen. Het was nog maar de tweede keer dat ze er was maar ze lijkt al heel vertrouwd. En dat is superfijn! Zo kon ik lekker in huis aan de slag met de was en de badkamer. Niet dat dat mijn grootste hobby is, maar door eerst dat te doen, vond ik dat ik wel lekker achter de naaimachine mocht daarna…
Dus kwam er een jurkje onder vandaan die meteen gekeurd moest worden door Giulia. Ze heeft zelf de stof gekozen bij Lucien op de markt, echt niet mijn keus qua print, maar het resultaat is wel echt zoals ze gedacht had, en ik vind  het toch een leuk jurkje geworden….Even gek doen voor de foto…

 

Nu genieten van het weekend! 
groetjes Willemien




1 opmerking:

  1. Die biaisband maker staat ook nog wel op mijn verlanglijstje. Lijkt me echt handig! Leuk die zorgenvriendjes... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen