vrijdag 13 december 2013

En zo zijn we van alle Sintdrukte overgestapt in de Advent tijd. Gelukkig voor mij niet teveel bijzondere activiteiten naast mijn werk en gezin. Er was wel de vraag of ik mee wilde doen met een kerstmarkt, maar ik maak vooral dingen om weg te geven privé, en niet om te verkopen. Ik ben ook echt blij dat ik het niet heb gedaan, er is nu ook al genoeg te doen hier.
Heerlijk om met de kinderen op school te knutselen voor de Kerst! Een van mijn nieuwe leerlingen zei bij het maken van het hart met glitter, net zoals Jezus je hart schoonwast. Het past bij Kerst juf! Dat is toch geweldig, dat een kind daar mee komt! Thuis heb ik de harten vandaag met mijn kinderen ook gemaakt, heerlijk alleen mijn eigen kinderen. Altijd heel gezellig als er allerlei vriendjes mee komen maar  alleen eigen kinderen thuis is toch wel heerlijk….


Op het moment dat ik bij de boekhandel de jaarlijkse Kerstboeken uitzocht, dat is een traditie die ik van mijn ouders heb overgenomen, iedere Kerst een mooi ingepakt boek op je bord bij de ontbijttafel, kwam de verkoopster, een vriendin van mij die haar kinderen op dezelfde school heeft als ik, met een mooi Kerstlampje aan. Ik vond het meteen mooi! Maar omdat ik al veel geld uitgaf aan de kinderboeken, nam ik het toch maar niet. Kom ik later vanmiddag bij school, geeft mijn vriendin me een tasje, met een mooi ingepakt kadootje erin. Nee, wat is dit nu~? Omdat het kan, zei ze erbij…. Minke ik ben er heel blij mee! Het staat mooi te branden!!


Verder ben ik vanavond druk met cakejes bakken, mijn oudste dochter heeft de meiden uit haar klas gevraagd om morgenavond cakejes te komen versieren en een Kerstfilm te kijken. Leuk en gezellig! We maken er vast een fijne avond van!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten