woensdag 26 november 2014

Een nieuw neefje! Hoera!!


Hij zorgde ervoor doordat hij te vroeg geboren werd, dat ik snel aan de haak moest. Niet dat dat erg is, maar dit moest wel heel snel, hij werd namelijk met bijna 35 weken zwangerschap geboren. En dan is het niet leuk als er is gevraagd of je een doek wil haken, dat je nog niets hebt gehaakt… Maar het is gelukt! Een totaal nieuwe haakervaring voor mij, namelijk met de Tweedwol van de Zeeman. En het is toch mooi geworden! Mijn eigen zoon van 9 vroeg zich af waarom we de doek niet gewoon zelf houden, toch ook leuk voor onze baby?! Dus het zou zo maar kunnen dat ik er nog eentje haak. Maar dan begin ik pas als mijn arm geen pijnlijke spier meer heeft. Die heb ik namelijk wel aan over gehouden. (Gewoon teveel in te korte tijd gehaakt, denk ik!)


Ik heb op de blauwe Tweed wol een bruine Tweed wollen ster gemaakt. Die zit bovenaan de doek, kan je de doek ook leuk gebruiken in je kinderwagen. De foto is niet zo goed, namelijk in de avond gemaakt. Om de doek heen heb ik een gehaakt koord gedaan met twee pompons, maar die zijn natuurlijk niet babyproof!!


Helaas ben ik zelf erg moe en is mijn bloeddruk ook nog gestegen, dus moet ik meer medicijnen gebruiken. Ik ben nu in de 33ste week dus het schiet wel op met de zwangerschap. Ik haak op dit moment geen grote projecten meer, wel zit ik af en toe nog achter de naaimachine. Zo maakte ik een poncho voor mijn jongste dochter. Van een lap fleece die ik al een aantal maanden in de lappenbak had liggen. Met een fris geruite voering in de capuchon is het een vrolijk geheel geworden. En ze draagt hem graag. Toch vind ik het snel te koud en pak ik sneller haar winterjas. Maar voor een rit in de auto is het erg fijn dragen!


Nu nog twee leuke kerstjurkjes maken of een eenvoudig maar feestelijk setje, voor de twee jongste meiden. En dan denk ik dat ik wel zo ongeveer alles gemaakt heb wat ik voor deze winter in gedachten had. Doordat ik zoveel thuis ben ga ik best vaak even achter de naaimachine zitten en komt er meer van mijn naaiplannen terecht dan ik dacht. Wel doe ik het in fases en komt er lang niet zoveel per avond af als normaal.


Groetjes Willemien



3 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! Gebruik je de doek als dekentje voor als het wat fris is op schoot of id?
    Sterkte met je laatste weken! Doe het rustig aan en geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke poncho! Let goed op jezelf!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen