dinsdag 4 november 2014

Een jarige dochter….

nog niet in mijn blog genoemd is de verjaardag van onze dochter Giulia. Ze werd afgelopen oktober 6 jaar. Echt een leeftijd waarbij je je verjaardag echt viert van minuut tot minuut…..
Het was dan ook een leuke voorbereiding om samen met haar alleen een taart te maken voor haar verjaardag. Ze mocht alles zelf kiezen. Eerder gaf ik workshops taart bekleden met marsepein. Dat weet ze nog wel, dus daar had zij ook zin in. En we hebben ervan genoten! Het werd een taart in echte meidenkleuren. We waren er een aantal uur mee bezig maar het resultaat was naar haar zin, en smaakte ook heerlijk! En wat is het fijn, om met een van je kinderen iets te doen zonder dat de anderen erbij zijn. Ze genoot van het samen bezig zijn, en ik niet minder!


Een aantal dagen later mocht ze trakteren op school. Dat heeft ze ook zelf bedacht, ze wilde iets met kerstzuurstokjes…En daar had ze het vorige kerst al over, dus toen kocht ik al een aantal doosjes die ik bijna een jaar lang bewaarde…gelukkig was de datum nog niet verstreken. Ach er zit natuurlijk heel veel suiker in die dingen. Ze had het plan om er een parapluutje van te maken. Liefst wilde ze het met een halve appel bovenop. Want zei ze, we zitten op een gezonde school! Maar dat leek mij niet zo in verhouding, dus hebben we er halve babybel kaasjes op gedaan. Het was een leuk resultaat en ze was apetrots! De brownie die op de schaal in het midden ligt was voor de juffrouw. Giulia's eigen lievelingskoek. Hoe jarig kan je zijn…..ook hier genoot ze van!



groetjes Willemien



Geen opmerkingen:

Een reactie posten