dinsdag 18 november 2014


Onder toezicht van mijn pasgevonden hertje wat ik vastmaakte op een oude schijf hout was daar dan het creatieve avondje waar ik eerder de uitnodigingen voor maakte….
Het was erg gezellig! Toch altijd weer afwachten of degenen die komen hetzelfde verwachten als jijzelf, en dat was zo, iedereen had er zin in en kwam enthousiast binnen!
Ik werd onverwacht superlief verwend met bloemen, een mooie amaryllisbol die in een klein taartje is verwerkt, en een paar andere creatieve dingen. Echt veel te gek en superlief!
Het was leuk om te zien waar iedereen mee bezig is en wat het verhaal er achter is. De een is een mooie symbolische deken aan het maken voor een klein meisje met leukemie, iedereen haakt een paar granny's en zij zet ze aan elkaar. De bedoeling is dat je ook bidt voor het meisje en dat we zo met elkaar biddend haar bij de Here brengen. Wat mooi! Ik heb inmiddels het resultaat gezien en het is echt erg bijzonder.



De granny's kwamen van internet, ik maakte bovenstaande voor haar. Ik ben niet goed in het lezen van beschrijvingen, en werk het liefst met een telpatroon. En wat op het avondje bleek, het is bij veel vrouwen juist andersom! Grappig.
Anderen waren aan het haken, wat lang geleden weggelegd was, of aan het borduren waar een aantal weken niets was gedaan. Mijn zusje is aan het breien gegaan, wat ze nog nooit eerder deed. Al met al leuk om te zien en horen wat de redenen zijn om iets wel of juist niet te doen. En zo'n avondje met elkaar is echt leuk, helemaal omdat het geen moeite is die extra pot koffie en thee….dus doen!

Zelf ben ik even een beetje uitgehaakt, ik maak op dit moment geen grote dingen, maar liever kleine. Ik ben bezig met een bont tasje, wat ik niet haak maar borduur. Iets wat ik bijna nooit heb gedaan maar het  is wel erg leuk om te doen. Ik moest me er even toe zetten maar het hoeft ook niet binnen een korte tijd af. Dus ik pak het gewoon af en toe weer op.


Ik heb verder uit het boek Haken en feest de kerstballen gehaakt, die staan daar als eitjes maar in een klein vakje kan je lezen hoe je ze als mooie ronde ballen kan haken. Leuk om te doen, en reliëf haken had ik nog niet eerder gedaan!


Lekker om met deze herfstdagen te zitten haken, mijn zwangerschap gaat nu goed. De medicatie tegen de hoge bloeddruk blijkt goed te werken, want het kindje groeit goed. Ik probeer af en toe wat te doen wat inspannend is, daarna weer even rust. Dan zijn juist die kleine haakwerkjes fijn. Vanochtend doe ik verder rustig aan, want mijn tweede dochter viert vanmiddag haar kinderfeestje. Mijn oudste dochter komt vroeg uit school en zij wil me graag helpen. We gaan er een leuk feestje van maken!

groetjes Willemien




Geen opmerkingen:

Een reactie posten