vrijdag 6 februari 2015

Verlangen….

nadat iedereen hier weer is opgeknapt en de oudsten weer naar school zijn, is er weer tijd voor opruimen en nadenken…(en natuurlijk naaien en haken!)
Dat zorgde ervoor dat ik weer eens in mijn gedachten bleef hangen en toch wel weer nadacht over de nieuwe naaimachine die ik nog altijd graag wil, en de lockmachine, en mn fiets is al zo oud, en zo zijn er altijd wensen, wensen en nog meer wensen. Ik voel me dan vaak ontevreden en hebberig naar nieuws. En het is ook wel waar dat ik al jaren, (ik denk meer dan mn halve leven…haha, ik kreeg mijn machine voor het slagen van de MBO) met mijn naaimachine doe. En dat die inmiddels wel aan vervanging toe is. En dat mijn lock een ouwetje van 100 euro zoveelstehands is. En dat mn fiets, nou ja, ga zo maar door…

En toen kwam ik bij het opruimen van mijn naaimand deze spreuk tegen:

Ik heb hem al een tijd opgehangen gehad in de kamer en weer raakte het me! Nu heb ik hem opnieuw opgehangen, nog veel zichtbaarder in de kamer, namelijk boven de eettafel. Die tevens naaitafel en studeertafel en nog-veel-meer-tafel is. Wat een lesje is dit in verlangen. Verlangen is niet slecht maar hebberigheid wel! En mijn verlangens zijn op zich niet echt nodig. Nou ja, het zijn…verlangens. Ik denk dat ik dat maar zo moet laten!

En ik naaide met mn machine mooi wel een kussen van mijn gehaakte granny's. Ik ben er blij mee!! Helemaal vrolijk toch…en lekker groot, formaat hoofdkussen.



Ook verzamelde ik in mijn stoffenbank wat zomerstoffen, ik kocht wat bij en zo is er weer een stapeltje leuke lapjes waar ik nu alweer zin in de lente van krijg. De twee stoffen met kleine bloemetjes kocht ik vorige zomer in Frankrijk met de belofte dat ik er voor de twee jongste meiden een jurk van zou maken. Dus dat is al een in te lossen belofte. Verder heb ik nog geen plannen, maar wel zin!
Nu lekker patronen uitzoeken!


Voor tussendoor heb ik weer een klein haakwerkje opgepakt: de kersen waar ik volgens mij zo bijna mee begon toen ik begon met haken, iets meer dan 6 jaar geleden. Mijn dochter Giulia was net geboren en al snel hingen er zulke kersen aan de kap van de kinderwagen. De blaadjes maak ik van vilt en die naai ik met de naaimachine aan de kersenstokjes vast. In de kersen deed ik eerder vulling maar nu heb ik er een houten kraal in gedaan, een mooi stevige kers krijg je daarvan!


fijn weekend vast!
groetjes Willemien





2 opmerkingen: