donderdag 16 oktober 2014


Het rusten loont, maar stilzitten is gewoon niet echt mijn "ding"...

De dagen wisselen elkaar af, goede dagen waarbij ik met genoeg rust heel wat kan doen. Maar  helaas ook dagen waarbij er weinig uit mijn handen kom en ik me wel wat beperkt begin te voelen, zo in huis. Meestal loopt mijn hoofd over van de plannen en heb ik heel wat ideetjes liggen om te naaien, haken, verven of op een andere manier te doen. De ideeën die ik had zijn nu voor een deel gedaan, of ik zie het niet zitten omdat ik steeds zo moe ben. Maar goed, alles voor de baby. En het rusten loont, de laatste echo en controle waren supergoed en dat geeft weer nieuwe moed om de komende weken thuis te zitten….

Toch probeer ik wat te doen, en ook kleine project-jes lonen en geven een fijn gevoel. Zo is mijn een na jongste dochter volgende week jarig en wilde ze graag een nieuwe jurk voor haar verjaardag. Dat zag ik nu niet zo zitten maar ze paste haar feest/glitterrok van haar 5de verjaardag ook nog prima. Dus heb ik er een t-shirtje bij gemaakt. Simpel kant en klaar van de Hema, met zelfgemaakte pofmouwtjes en een leuke strijkapplicatie. De foto is niet zo best maar het idee is duidelijk, toch?


En voor haar jongere zusje ook een shirtje, nu we toch de machine op tafel hadden staan. Zij heeft rode winterlaarsjes dus daar zal dit shirtje weer leuk bij staan. Grappig, wat je voor je ene kind maakt is soms totaal anders dan voor je andere kind. Ik zag de glimmende oogjes bij de hertjes-applicatie en wist meteen dat die het moest worden.


En wat ik ook weer even oppakte, is het slabbetjes naaien. Altijd leuk om als kraamkadootje te geven. En heerlijk om te naaien dat biaisband. Ik weet niet wat ik daarmee heb, het is gewoon een fijn werkje. Ze gaan ook makkelijk in een envelop, de slabbetjes, voor als je een kaartje stuurt. Ik hou zelf niet zo van dikke slabben, dat is vaak zo veel stof om je nek, deze zijn fijn voor kleine baby's die net gaan eten.
Er liggen er nog wat meer klaar hier, maar ik plaats er twee, anders wordt het zo'n slabbenparade….

 

groetjes Willemien


3 opmerkingen:

  1. enig allemaal weer!
    Ik wil wel graag een jongentjes slabbetje van je, kan ik mooi als kraamkadootje doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de controle goed was. Prachtige shirtjes zeg.

    BeantwoordenVerwijderen