zondag 3 september 2017

    

poppenkleertjes tussendoor...

Mijn jongste dochter is een echte poppenmoeder. Ik mag geen pop van haar zeggen, het zijn haar kinderen...En haar vriendinnetje is ook een echte poppenmoeder. Samen kunnen ze heerlijk spelen en zijn ze echt een hele tijd zoet als de babies slapen of aangekleed moeten worden.
Zo leuk om te zien! Wij hebben eigenlijk heel wat spulletjes om met de babyborn te spelen, want ze heeft twee zussen boven zich. De oudste is al 16, die speelt niet meer met poppen, haar zus van 8 is totaal geen poppenmoedertje dus die kijkt er ook niet naar om. Maar er is in de loop van de tijd heel wat ons huis in gekomen...
Maar ja, af en toe wil ze natuurlijk graag nog wat leuks om erbij te gebruiken, en ik hou van naaien en haken dus 1 en 1 is 2!

     


Vandaag maakte ik voor haar vriendinnetje die haar kinderfeestje deze week geeft een leuk winters setje, een mutsje en een sjaal, gehaakt. Van een andere poncho die we al hadden heb ik een patroontje gemaakt dus ga ik er nog een poncho bij naaien. Leuk om te doen, en Eviann had er echt plezier in om het mooiste stofje voor haar vriendin uit mijn voorraad te zoeken. Morgen maar even de naaimachine op tafel zetten...
Ik dacht dat ik het Knippie poppenkleertjes patronenboekje in mijn bezit had, maar ik kan het helaas nergens meer vinden. Zo jammer! Ook online is het niet meer te koop. Is er iemand die dit leest en het heeft? Ik zou graag wat patroontjes eruit overtekenen...heel graag!

groetjes en nog een fijne dag!
Willemien

1 opmerking: