woensdag 28 oktober 2015


Samen aan de slag geeft nieuwe ideeën!!


Afgelopen weken had ik twee keer een gezellig moment met zussen of familie waarbij we creatief bezig waren. bij mijn zus Maaike is het altijd papierfeest. Ondanks dat zij en ook een andere zus van mij mooi kunnen haken, heeft zij een enorme verzameling mooi papier en gaan we af en toe daar mee aan de slag. Ze heeft alles voor het maken van kaarten, maar ook een handig snijapparaat waarmee je mooie vormen uit papier en vilt kunt snijden. Ook allerlei bijartikelen zoals hangertjes, kralen, stickers en noem maar op. Het is altijd een feest om door haar spullen te struinen. En de ideeën die je krijgt van al dat materiaal, heerlijk. Ik voel me soms wel bezwaard, want als je weet wat al die spullen bij elkaar kosten…
Maar het is echt erg leuk om te zien hoe we met elkaar ervan genieten. Meestal nemen we allemaal wat lekkers mee. Deze keer hadden we echt een maaltijd met pizza, hartige taart, fruit en kleine hapjes. We waren met moeders en opgroeiende dochters. Erg gezellig!

Ook had ik met de familie van mijn man een dag waarop we gingen haken. Echt heel erg gezellig als je normaal samen niet zulke dingen doet! Ik had allerlei gehaakte spullen meegenomen, die zie je op de foto. We hebben alles bekeken, besproken en daarna zijn we aan de slag gegaan. Mijn schoonmoeder verzorgde een heerlijke lunch. Echt iets om nog eens te doen, zo met elkaar!


Thuis ben ik bezig geweest met deze set voor mijn jongste dochter. Omdat ze kort boven haar een oudere zus heeft, krijgt ze vaak afdankertjes. Wat natuurlijk niet erg is, maar soms is het wel erg leuk om juist haar te verwennen. En ook hierbij paste een afdankertje, namelijk het jasje van zus. Ik kocht de stof bij Bernadien in Oostkapelle, in Zeeland. Dat is mijn favoriete winkel daar, fournituren, wol, katoen en kleding, heerlijk! Vandaag draagt Eviann de set naar school want Juf is jarig. Feest!


Verder haakte ik mijn rozenomslagdoek af. Hij is erg mooi geworden, met name door de rand. Breed en met veel kleur. Toch draag ik de doek nu niet. Het is van gladde katoen. En doordat de herfst zo duidelijk is begonnen, vind ik het toch echt een zomersjaal. Hij ligt fijn in de kast op het voorjaar te wachten. Geeft niet, dan heb ik dan nog wat moois….

groetjes, Willemien

4 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om zoiets met je familie te doen! Gezellig.
    En wat staan Eviann te glimmen op de foto, wat een mooi meisje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch crea! Heerlijk dat ik daar van mag mee-genieten☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo met elkaar bezig te zijn en goed voor de fam. banden!
    Leuke creatie van je dochter!
    Heerlijk lekker crea bezig zijn toch?
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo met elkaar om te gaan! Gezellig en er komt ook nog wat uit je handen;) Wat een prachtige kleurrijke set voor je dochter.In de zomer ga ik ook graag een keer naar Bernadien,sfeervol winkeltje,wel behoorlijk aan de prijs,vind ik. Maar geweldige voorbeelden en vriendelijk geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen