zondag 2 augustus 2015

Vakantie en weer thuis

Na een aantal heel drukke weken vlak voor de zomervakantie, genieten we nu alweer drie weken volop van alle vrije tijd. Helaas is de vakantie alweer op de helft! Maar goed als het tweede deel net zo leuk en vol wordt als het eerst, is er genoeg om weer te bloggen…

Voordat de zomer aanbrak haakte ik slingers uit het buiten boek van Haken en kleur, een lekker snel en fijn te haken patroon wat vooral leuk is door de verschillende kleuren. Ik hing hem in de partytent tijdens de vakantie en dat stond er gezellig! Ook haakte ik er eentje voor een vriendin, in heel andere kleuren, het is echt een leuk kadootje..



De vakantie startte voor mij met een leuk dagje uit. Met mijn tweede dochter ging ik in Utrecht naar het Speelklok museum. Met de auto parkeerden we op een transferium en daar vandaan met de bus naar het centrum. Oudste dochter brachten we daar naar de trein om te gaan logeren in Zwolle, en toen kon ons dagje samen uit beginnen. We hadden er zoveel zin in! Het is een erg leuk museum met een speurtocht en ook konden we mee met een uitleg van een gids.

Als tweede koos dochter winkelen. Maar niet nadat we iets zouden eten in de stad. Nou daar was ze snel uit toen ze de kroketjes in vakjes in de muur zag!

 

Dat had ze nog nooit gezien en dat leek zo leuk en spannend. Het kroketje nog maar net op wilde ze al wel graag een ijsje bij Venezia op de brug. Tuurlijk kon dat. En daar zat madame hoor, heerlijk te genieten! En ik dus ook. Wat is het speciaal om een van je kinderen zo een dagje in het zonnetje te kunnen zetten. En wat was het genieten van zo een glunderend meisje. Aan het einde van de dag kreeg ik een lief briefje…Wat een heerlijke dag!
Snel daarna gingen we op vakantie. Met de tent en niet ver, in Zeeland. De eerste week hadden we fijn wat goede dagen met zon en konden we op het strand genieten van spelende kinderen en alle gezelligheid. Voor ons gezin is een dag of meerdere dagen naar het strand altijd een succes, mits het goed weer is natuurlijk. Nou dat hadden we die week gelukkig! Mijn oudste dochter had een vriendin mee voor een week op vakantie en zo was er voor iedereen wel iemand om het gezellig mee te hebben. De andere kinderen speelden veel met de kinderen van mijn zus want we waren samen op vakantie.

 

Hele zandkastelen werden er gebouwd, en diepe kuilen gegraven. Wat is Zeeland toch heerlijk zeg. Maar helaas brak de tweede week minder goed aan en hadden we storm, regen en vooral veel wind. Met Jarne, onze jongste konden we niet zoveel, en na drie dagen vooral storm en regen te hebben gehad en niet echt betere vooruitzichten zijn we toch maar de tent af gaan breken en hebben we de boel ingepakt. De 10 dagen dat we er waren vlogen voorbij. Een thuis was alles alweer op orde voordat we eigenlijk thuis zouden komen. Tja, nou ja, ook wel fijn om thuis te zijn…


Op de camping kwam er niet veel van haken. Maar eenmaal thuis ben ik weer lekker verder gegaan. De rozenstola uit het eerder genoemde boek. Ik kwam er later achter dat ik veel fijner garen gebruik dan eigenlijk moet, dus nu wordt de doek veel kleiner. Ik denk dat ik er maar een brede rand omheen doe. Dat zie ik later wel…


Ik hoop hem deze vakantie af te krijgen, altijd leuk om later te bedenken dat je dat gedaan hebt in de vakantie, vind ik in ieder geval. Dan kan je erbij nagenieten van de vakantie. Maar die is nu ook nog niet voorbij! Jullie ook een heel fijne zomer!



groetjes Willemien






1 opmerking:

  1. Wat heerlijk een dagje met 1 dochter op stap. Een echt cadeautje voor allebei.
    Jammer dat jullie vakantie in het water viel op het einde! En je omslagdoek wordt prachtig! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen